5 tipů, jak nastavit kampaně pro obsahovou síť Sklik

Sklik nejsou jen placené odkazy ve vyhledání. Přibližně 95 % uživatelů českého internetu můžete oslovit pomocí obsahové sítě.

Sklik přechod

Jak efektivně nastavit kampaně pro obsahovou síť?

1. Segmentujte cílení

I u obsahové sítě platí, že čím podrobněji rozdělíte cílení do kampaní a sestav, tím více z toho budete v budoucnu těžit.

Doporučuji proto vytvořit kampaně zvlášť pro PC, zvlášť pro mobilní zařízení.

V kampaních můžete vytvořit samostatné sestavy pro každé cílení. Zároveň je vhodné mít oddělené textové inzeráty od bannerů.

Příklad struktury:

  • kampaň: Obsahová sít (PC – textové inzeráty)
  • sestava 1: Zájmy o koupi (Byty)
  • sestava 2: Zájmy o koupi (Domy)

Co rozdělením získáte:

  • vlastní statistiky a hodnocení sestavy pro každý typ cílení
  • možnost vytvořit inzerát na míru konkrétního cílení
  • možnost využití automatický pravidel na úrovni sestav

2. Vytvořte více variant inzerátů

Způsob, jakým formulujete sdělení, má zásadní dopad na výsledky celé kampaně. Není jednoduché odhadnout, jaký text nebo banner bude fungovat.

Proto doporučuji do každé sestavy přidat několik variant inzerátů.

Po získání prvních reálných výsledků uvidíte, která varianta je proklikávanější, konverznější, apod.

3. Oslovte uživatele podle jeho chování

Skvělou možností, jak oslovit uživatele v obsahové síti Sklik, je cílení na jeho chování. Jedná se o cílení na:

  • zájmy (zájmové chování)
  • zájmy o koupi (nákupní chování)
  • retargeting (chování na vašem webu)

V první fázi doporučuji začít retargetingem. Rozdělit uživatele do publik podle chování na webu. A poté vytvořit kampaně pro různé scénáře chování.

Pro rozšíření zásahu doporučuji využít zájmyzájmy o koupi. Vytipovat relevantní zájmy vaší cílové skupiny. Rozdělit cílení do sestav a sledovat, co nejlépe funguje.

Přínosné je i cílení na umístění. Především cílení na menší skupiny klíčových slov v článcích má často velmi dobré výsledky.

4. Vylučte nefungující umístění

Doporučuji sledovat výkon (například CTR) jednotlivých umístění a případně vylučovat konkrétní weby v nastavení kampaně. Vyloučením nerelevantních umístění zvýšíte hodnocení a výkon kampaně.

Přehled všech umístění si můžete vygenerovat ve statistikách nebo rozkliknout na úrovni sestavy (záložka umístění).

5. Nastavte pokročilý model vyhodnocování

atribuční modelyJe důležité si uvědomit, že obsahovou síť nemůžeme hodnotit čistě podle konverzí z posledního prokliku.

Uživatel často projde dlouhou cestu než nakoupí. Prvním zdrojem může být například obsahová síť. Poté retargeting. A nakonec nakoupí přes brand ve vyhledávání.

Pokud kampaně vyhodnocujete standardně (poslední interakce), připíše se konverze a všechna sláva brandové kampani ve vyhledávání.

Abyste při rozhodování o rozpočtech měli skutečně vypovídající data, je třeba nastavit pokročilejší model vyhodnocování.

Díky tomu se konverze připíše všem kanálům podle váhy, kterou si nastavíte.